Salam
Nak mulakan sesuatu mmg cukup susahkan. Dengan bebanan study, uruskan anak2 dengan ayahnya sekali mmg perlukan satu komitmen. Tambah sekarang ni cuaca yang maha sejuk kat Kanada ni, dengan polar vortex yang mencecah -30 deg, malas oo nak buat apa2. Alasan. Sebab hari ni research aye berjalan seperti yang dirancangkan, nak rileks layan dan betul2 mula untuk organize rumah {sewa} yang sangat cute tu. Tapi nak mula dari mana? Dapur? Living hall? Play area? Bilik? Toilet? My other half pun dah mula bising and perli2, "bila nak start organize la bla..bla..bla" haaa kan dah termalu sendiri, dulu kemain semangat, satu minggu satu project... ni apapun tak jalan lagi.
Dalam banyak2 bahagian rumah tu, yang paling 'bermasalah' adalah dapur dengan dining area sebab berkecah sangat. Dah tahap nak cari barang pun tak jumpa. Haa camana tu. I really adore kitchen area that are organized with cutie labeled stuff but what is super duper important is 'easy' to find things. Tak la aye ni kalut setiap kali nak masak dan mem-bake. Its time consuming to find those stuff if it's not properly organized.
So, I decided to start doing "A Week, A Project". Sungguh, tengah semangat ni nak organize rumah. Walaupun takdela pandai dan kreatif. As a first kick start I will focus on kitchen and dining area. Banyak yang perlu digubal {dah macam undang2 pulak}.
I will update about all this project later. Sapa2 yang nak join mehla. Boleh kita bertukar pendapat. Insyaallah kalau ada banyak masa, rezeki dan diizinkan ALLAH, I want to organize GA contest. But this will be my next next next plan hehe.
Till then peeps, keep on updating,
pelan2 kayuh...lelama sampai =)
ReplyDeleteThanks Fizah, tulah kena pelan2 kayuh.. kalau ikut hati nak buat semua, tapi kenala plan jugak nanti tak terbuat
ReplyDelete